26. feb, 2014

Schijn Nieuws!

Vanavond zag ik er weer een, zo’n reclame spot die op het eerste oog geen reclame spot lijkt.

Ik bedoel van die reclame die zomaar out of the blue, op je scherm verschijnt. En waarvan je op het eerste gezicht denkt oh daar heb je serieus nieuws.

Deze spots hebben meestal een soort van dokter Phil decord, compleet met een presentator en een aantal z.g.n. deskundigen.

Zo lijkt het de boodschap die zij brengen een serieuze aangelegenheid.

Pas als er gesproken wordt, en je luistert goed begrijp je dat het reclame is. Walchelijk dit soort misleiding.

Je ziet het bericht, en de serieuze gezichten in het panel van deskundigen.

De schrik slaat je om het hart, het zal toch niet waar zijn?

Vergaat de wereld?

 

Gelukkig het blijkt mee te vallen, het gaat alleen maar over, hoe goed Omega Visolie Capsules voor je zijn!

Je denkt bij jezelf……what the F!*&%ck!

Waarom laten ze ons zo schrikken?

Laten ze die stinkende visolie troep ergens stoppen, waar het altijd donker is! Als die capsules zo goed zijn, mag je er wel een hele pot van opvreten om een beetje bij te trekken!

Het wordt tijd dat ze met die volksverlakkerij stoppen.

Maak gewone reclame spotjes, zo van Viscapsules? Ik ben toch niet gek!

Maar niet doen alsof je het meent met je commerciële boodschap!

Dat is het ergste wat je als mens kan doen, proberen je medemens te belazeren.

 

Voortaan als ik zo’n z.g.n. panelfilmpje zie, met van die nepgeleerden die ons vermanend toespreken.

Dan doe ik het volgende: Ik ga naar een winkel waar ze het aangeprezen product verkopen, ik loop naar het schap en haal mijn kleine vriend tevoorschijn, en zal met een ferme straal het schap leegspuiten!

Als ik dan gefilmd word, zeg ik “u gebruikt ze toch ook?”

“Omega Visolie Capsules?”

Met een beetje geluk kom ik dan op You Tube, en kan ik iedereen laten zien hoe je een echte reclame spot maakt!

De makers van de schijn nieuws spots niet in de laatste plaats!

 

Dokter Pil me hoela!

 

Eppo