19. nov, 2013

Dom dommer domst!

Tjonge jonge die Trijntje Oosterhuis toch, bracht ze op Facebook naar buiten dat ze voor iedere like een euro zou gaan storten, op giro 555 voor hulp aan de Filipijnen!

Binnen no time had ze er ruim 200.000. Trijntje schrok zo dat het bericht gelijk weer is verwijderd.

Ja en dan zeg ik gewoon dokken mevrouw Oosterhuis, je hebt het belooft!

Niet zeuren je hebt genoeg, trek je poeplap en betaal je schuld.

Maar nee hoor helaas voor de Filipijnen, de hand blijft op de knip.

Het is natuurlijk ook wel heel veel geld, Facebook was toch niet zo’n goed idee! Het laat maar weer zien hoe goed het internet kan zijn als marketing instrument.

 

Maar goed, Trijntje had misschien al een flinke neut genomen op de afterparty, na de opnames van het programma The Voice of Holland.

Lallend riep ze “ik geef voor elke like een een euro” hips!

Nou dat was niet tegen dovemans oren gezegd, het bericht op Facebook was snel geplaatst en kassa……..!

Toen ze haar roes had uitgeslapen en met een katerige blik haar Facebook pagina checkte, en een slok koffie nam om wakker te worden. Kreeg ze de schrik van haar leven, ze las het bericht en in haar vage herinnering kreeg ze een visioen, waarbij de woorden euro en like steeds weer werden herhaald! Ze dacht bij zichzelf, “domme doos, dronken tor hoe kun je dit nou doen?”

 

Enfin het bericht was snel verwijderd, en het bericht dat er toch een royale gift zou komen werd snel de wereld in geslingerd!

Klaar zou je denken? Ja toch?

Inderdaad financieel wel maar het kwaad was al geschied, de reputatie beschadigd, en haar geloofwaardigheid danig aangetast.

Of zou ze dit alles vanuit een opwelling van een goede daden drang hebben bedacht zonder de gevolgen te overzien?

Het zal het laatste wel zijn geweest, daar ga ik maar vanuit.

Maar het blijft wel dom natuurlijk…….!

 

Snelle beslissingen snelle domheden!

 

Eppo