3. sep, 2013

Het zijn weer.............!

Steeds vaker worden we op het internet getrakteerd op allerlei filmpjes van actuele zaken, maar ook zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Omdat deze filmpjes veel worden bekeken, heeft de commercie ze ook ontdekt. Het is een prachtig middel om reclame te maken, en met zoveel kijkers succes verzekerd.

Heel veel van dit soort video’s gaan over gruwelijkheden, vaak executies van arme mensen, die toevallig net op de verkeerde plek waren.

Als je een dergelijk filmpje opstart krijg je eerst een reclame blok, het is gewoonweg bizar.

Eerst een tentoonstelling van onze decadentie, en daarna een standrechtelijke executie van een arme sodemieter.

 

Het begint dan als volgt “Nu bij (naam van een bekende slijter) wilde wijndagen”…….. gevolgd door een vaag muziekje, en direct daarna wordt arme Hassan door zijn hoofd geschoten.

Kennelijk hebben reclame makers geen enkel gevoel voor empathie met de slachtoffers in de filmpjes. Nee wilde wijndagen zijn veel belangrijker

Daar verdien je tenslotte aan.

Wilde wijn dagen en direct daarna doden door kou in Zuid Amerika, ja lekker belangrijk die wijndagen.

En zo gaat het maar door, reclame makers schamen zich werkelijk helemaal nergens voor.

Kennelijk dragen zij de spreuk de een zijn dood de ander zijn brood,

hoog in het vaandel.

 

Bijna zou je gaan denken dat zij zelf achter de executies zitten, tenslotte levert het veel klikjes op en daarmee keiharde Euro’s.

Hebben degene die opdracht geven tot het maken van dergelijke commercials, zich weleens gerealiseerd dat ze eigenlijk een hele zware verplichting op zich nemen?

Als je geld verdient aan het doodschieten van iemand, kun je toch op zijn minst zorgen dat de nabestaanden goed verzorgd achterblijven?

Dat is toch je morele plicht?

Als je een dergelijk filmpje uitzend uit de overweging, dat de hele wereld dit schokkende nieuws moet zien, laat dan die belachelijke reclame weg!

 

Al is het maar uit medeleven met de slachtoffers!

 

Eppo